Drömde om mitt ex.

Jag drömde om att mitt ex berättade att han skulle gifta sig…

Jag var på en båt med massa folk, då jag träffar på honom (mitt ex) och vi hälsar och samtalar, då föreslår han att vi ska gå undan för att han vill prata med mig. Jag föreslår att han kan möta mig i min hytt, varav jag går till en annan i hopp om att han ska hitta mig där, han hittar mig i den andra hytten, jag visar för honom att jag är lite upprörd, vi pratar lite, jag berättar att jag tycker det är jobbigt att han träffat en annan tjej för att han gjorde slut med mig på grund av att han mådde dåligt i sig själv och kände att han inte ville ha ett förhållande. och nu så snart efter vårt uppbrott skaffar han sig en tjej. Jag gör det tydligt för honom att jag är irriterad och går iväg från honom till en annan hytt, då han följer efter och har gråten i ögonen när han sätter sig framför mig och säger, vi har förlovat oss och jag vill bara att du ska vara glad för min skull, då jag som svar pekar finger, han fäller några tårar och säger, snälla Malin, det kommer bli såhär eftersom att man inte kan få sitt livs kärlek tillbaka och tittar på mig och gråter.

I detta skede vaknar jag av att jag gråter, minns exakt vad jag drömt, jag känner mig uppgiven och eftersom att jag tror att mina känslor är borta blir jag tveksam och blir ännu mer ledsen när jag tänker tillbaka på vad jag drömt. Jag blir väldigt förundrad över vad detta kan betyda, det kändes verkligen så på riktigt.

tolkning av drömmen

Drömmen är en bearbetning av en attityd som ”pekar finger” i försvar mot att känna sig sårad till att mer landa i de genuina känslorna.

Försvaren släpper och du kan börja se på det som hänt ur ett annat perspektiv. Hans tårar i drömmen är också dina tårar…..Var rädd om dig själv i denna process då du bearbetar relationen i syfte att sörja och läka.

Vänligen Arja

Lämna en kommentar