Hejsan.

Godmorgon!

Jag har flera nätter på rad drömt om mina vänner som jag har inte så bra kontakt med längre. Detta är personer som jag umgicks väldigt mycket med innan och nu har vi glidit ifrån varandra helt. Jag är inte vän med någon av dem längre, av olika anledningar. I drömmarna så är jag liksom precis som i det vanliga livet, men skillnaden är att det är en dröm då helt enkelt. Min relation till mina ”vänner” är väldigt kall. Jag har under en lång tid blivit utnyttjad av dem. Just nu bor jag i en helt annan stad och har startat om på nytt. Vad betyder mina drömmar egentligen ?
Tacksam för ett svar.

tolkning av drömmen

 

Troligen bearbetning av det som varit……symboliskt kan man också säga att du har varit ”kall” mot dig själv, inte velat erkänna hur ledsen du är och har varit….om du nu låter alla känslor komma fram för att på så vis frigöra dig från dem kommer det att kännas lättare för dig. Med tiden kommer allt att neutralisera sig. Då kan du helhjärtat gå vidare i ditt nya liv. Dina tidigare upplevelser kommer att bli till livserfarenhet.

Lycka till, Arja

 

 

2 responses to “Hejsan.

  1. Hej. (Verkligheten) En kille började ta kontakt med mig efter han hade sett mig en dag i skolan på en lektion vi hade tillsammans. (första språk lektionen) och båda började tycka om varandra och jag tyckte han var riktigt snygg och han tyckte likadant om mig! Och vi smsade typ varje dag men vi hann inte säga så mycket mer än hej i skolan.

    Nu till drömmen: en natt drömde jag om han. Men han hade blivit äldre och jag tyckte inte han var så snygg längre.vi var tillsammans och han gillade mig jätte mycket. Men jag gillade inte han lägre för jag ville ju inte va tillsammans med någon som var så gammal. Han mötte/väntade på mig överallt, och han ville träffa mina föräldrar och det gjorde han även. Men jag kände fortfarande ingenting för han..

    Tillbaka till verkligheten: jag gillar han sååå himla mycket så jag vill gärna veta vad denna drömmen betyder!
    Skulle va tacksam för svar.

    • Ha inte för bråttom med att gå in i en relation. Vänta och ge dig själv tid att landa. Det bästa är om du har balans mellan logik och känsla.

      Vänligen Arja

Kommentera

