Drömmer om att döda min katt.

Hej!

Hoppas verkligen att du kan hjälpa mig med detta. Har nu drömt två gånger att jag har dödat min katt, vilket för mig är helt obegripligt. Jag skulle aldrig kunna döda ett djur och verkligen inte min katt som är som mitt barn, han har varit sjuk en del under sin uppväxt så jag har fått tagit hand om honom väldigt mycket och nu är det vi två som bor i min lilla tvåa så det känns lite som att han är allt jag har. I den första drömmen hade libbe (katten) släppt in en björn i mitt sovrum för att döda mig och då slutade det hela med att jag tog ett baseballträ och slog ihjäl honom med väldigt många slag. Anledningen till alla slag var att han inte dog utan bara fortsatte leva ändå men jag kände mer och mer ångest för varje slag.
Senaste drömmen var inatt och då hände det inget speciellt utan jag var bara hemma med min katt och helt plötsligt tycker jag att han beter sig märkligt på något sätt och fattar beslutet att han måste avlivas, vilket jag gör genom att bryta nacken på honom. Medans jag gör det så börjar han kurra mer och mer och blir bara keligare och keligare men jag bara fortsätter. Senare när han är död så är jag väldigt ledsen och springer bara runt och grinar. Jag gör även slut med min pojkvän för att jag anser att jag inte har någon rätt att vara lycklig efter det jag har gjort och jag känner mig väldigt självdestruktiv.
Vaknade imorse och grät och hade sån himla ångest, klarar inte av dessa drömmar. Jag äter även medicin mot min panikångest (sertralin) och undrar om den kan ha något att göra med dessa bisarra drömmar. Skulle vara otroligt tacksam för ett svar då jag mår väldigt dåligt över detta.  Mvh

tolkning av drömmen

 

Om dina drömmar har med medicineringen att göra bör du fråga din doktor om. I min värld och erfarenhet  kan det vara så, men jag är ingen doktor….

Drömmarna informerar dig om läget inombords och symboliken med döden betyder oftast att någonting gammalt ska dö för att nytt ska kunna födas, en slags pånyttfödelse….det kan skapa ångest att bryta gamla destruktiva mönster men syftet är att hela och förändra något som varit trasigt.

En katt i drömmarna står ofta för instinkter och i det här fallet också mycket kärlek. Björnen som Libbe släpper in i drömmen representerar din egen viljestyrka, kraft, mod och livslust. Vad försöker du göra med den?

Jo, slå ihjäl, men det lyckas inte! För du har styrkan och viljan att hela dig själv, det visar symboliken med din katt!

Ju mer du trycker ner dina naturliga livsimpulser, din kraft och ditt mod desto mer ångest får du. Så det är dig själv du försöker vrida nacken av, drömmen använder sig symboliskt av bilden av din katt för att visa dig på dina destruktiva mönster. De består ofta av negativa tankar som inte stämmer…

Kurra, kela och älska dig själv! Ta hand om dig själv som om du vore ett litet barn. Din katt är en healer som förmedlar detta till dig och visar dig hur du ska göra. Han accepterar dig villkorslöst och vill att du också ska göra det.

 

Vänligen Arja

4 responses to “Drömmer om att döda min katt.

  1. Hej! Jag har en fråga om två drömmar, jag vet inte om din blogg fortfarande är ”aktiv” men, jag hoppas du kan svara på min(a) frågor.
    Jag går bara i 6:an men jag drömde i förrgår om min ”crush” vi satt och åt middag någon stans, (har ingen aning vart, men det såg ut som ett hem) jag tror det satt två vuxna framför oss, men helt plötsligt börjar han rörda vid mina fötter (med hans fötter) eller ”tå flörta” och ja, det var väl inget mer med det, men igår, drömde jag om min andra ”crush”, vi satt hela klassen i klassrummet, klassrummet såg ut som vårt gamla klassrum och vårt nya på samma gång, men längst bak satt typ en lång bänk som sträckte sig över hela klassrummet och där satt jag och några andra i min klass, jag vet inte vad vi hade för ämne, men helt plötsligt säger jag ”jag önskar att jag hade någon” då flyttar han närmare mig och håller om mig. Det var dem två bästa drömmarna jag haft<3 men betyder det något om man drömmer 2 eller flera nätter i rad om någon/några man är kär i?

    • Drömmarna vill påminna dig om kärleken, att du inte är ensam och att man ska våga säga ”ja tack” till sig själv och livet….så tolkar jag dina drömmar!

      Vänligen Arja

  2. Hej!
    Jag ville bara tacka dig i efterhand för tolkningen av mina drömmar. Din tolkning fick mig att se allt från ett annat perspektiv och hjälpte mig väldigt mycket.
    Jag vill bara säga att jag tycker att du är fantastiskt duktig och som sagt Tack för att du hjälpte mig att gå vidare.

    Mvh

    • dromtolkning

      Tack själv för att du vågar och vill se på dig själv från flera perspektiv….genom att se glädjen och våga förändras blir livet mycket vackrare!

      Vänligen Arja

Kommentera

