Toalett-drömmar x 2 ……

Snubblade förbi din blogg efter att jag googlat runt och försökt få en bra förklaring på mina två drömmar jag haft de två senaste nätterna (även om det kanske bara är jag som kan förstå/förklara den så är det fint med en utomstående uppfattning om det hela). Jag minns ofta mina drömmar men många får aldrig några svar tyvärr Ler med tungan ute
Toalett-drömmar x 2
Hur det hela börjar vet jag inte men jag vet att jag försöker undvika något som får mig att vakna upp i drömmen (falskt uppvaknande). Jag är hemma hos min gamla tjejkompis från min gamla klass. Jag är i ett stort sovrum och går in på toaletten snett framför. Väl där inne funkar inte toan, men som tur är finns två badkar tänker jag. Jag kollar i ena badkaret där vattnet ligger 5 cm högt och är jättesmutsigt och det andra är helt vanligt och rent. Det är blött nedanför det andra så jag väljer att kissa i det rena badkaret, men jag råkar skvätta (hahah) ner på golvet och efteråt spolar jag vatten och torkar bort det.
Den andra drömmen liknar denna med toalett-scenariot. Jag går in på en toalett där halva dörren är ett fönster men det är en väldigt liten toalett. Jag kissar, men kan inte spola efteråt. En annan tjejkompis från klassen kommer helt plötsligt in på toaletten och bara kollar om jag är klar. Hon är helt tyst och jag skäms över att jag inte kunde spola. Vaknar sedan.
Här är en helt annan dröm jag minns, men kan inte riktigt förstå. Du får gärna tyda den om du vill också, eller istället för de andra Ler
Siluetter med kärleken
Jag är hos en kille, som jag känner (inte i verkligheten vad jag vet). Vi har trevligt och huset är stort. Utanför går det ett par killar (3 kanske) mot hans grannes hus (ligger till vänster från det fönstret jag kollar ut från). Dom börjar bråka med en tjej och jag ropar på honom att komma dit. Han tar det lugnt och läget blir värre vid grannen.. dom drar med henne ut och läget verkar vara allvarligt tänker jag. Dom får syn på mig och pekar. Jag blir livrädd och tänker “shit, nu kommer dom ta mig också”. Jag springer till killen i huset och vi stänger alla dörrar och sätter oss på golvet helt stilla hukade tillsammans. Vi ser siluetterna utanför som letar efter oss och jag är LIVRÄDD. Dom sparkar in dörren och en håller en kniv. Dom frågar vad vi gör på golvet och jag tänker att jag ska rädda situationen. Jag säger att jag och min pojkvän diskuterar en grej (han var inte min pojkvän i drömmen), han gav mig en puss i pannan (och min känsla var bara att.. han gör det för att spela med) och vi snackar lite lugnt om det. Sen helt plötsligt frågar dom honom varför han inte var/hängde med dom längre? Jag blev helt paff att han kände dom. I slutet blir det lite blurrigt. Vi blev inte överfallna eller något iallafall och han övergav mig inte.

tolkning av drömmen

 

1) Fundera på om det är något du behöver släppa ifrån dig i syfte att rensa något som inte gagnar dig längre och som du inte står för, men kanske inte riktigt vet hur du ska släppa taget om (lyckas inte spola)….

2) ”shit, nu kommer de och tar mig också” = dina egna skuggor som du är rädd för och inte vill kännas vid. Istället spelar du ett spel för att rädda situationen….Kan ha med din integritet att göra, din förmåga att sätta gränser och säga nej på ett genuint sant sätt (för dig). Inte låta felaktiga tanke konstruktioner i form av rädslor styra ditt agerande. Det gör bara att du hukar dig istället för att möta dig själv.
Det går inte att fly sina skuggor, då ändrar de bara form. Slår in dörrar och tränger sig på för ditt omedvetna vill att du ska inse något viktigt som du förtränger. Bråkar med dig inombords (inre konflikt). Syftet är att få dig att växa och mogna, gå vidare i livet med mer styrka….Drömmar vill alltid hela och läka.
Vänligen Arja

 

 

Kommentera

