Drömmar

Jag har drömt två drömmar i veckan som jag inte kan släppa taget om. 

Först drömde jag att min mor rotade i mitt nattsuksbord. Hon tog fram några intima föremål ur lådan. Jag bad henne att sluta men hon fortsatte. Drömmen slutar med att jag puttar henne hårt, hon ramlar ner på mitt golv, och slår i huvudet.

I den andra drömmen befinner jag mig i Italien. En äldre tiggerska kommer fram till mig och mina systrar. Min syster ger henne 20 euro. Tiggerskan vänder sig till mig, och jag säger, det är från oss alla. Hon blir arg, tittar mig rakt in i ögonen och spottar på mig två gånger.
Skickat från min iPad

 

tolkning av drömmen

 

Temat är integritet. Och relationen med din mamma.

Har du svårt att värna dina gränser och säga nej till henne om du behöver? Att hon slår i huvudet kan visa på att du sitter fast i tankemönster som du måste genomskåda och lösa upp. Mera omfamna dig själv än putta bort…..

Tiggerskan är symboliskt också en del av dig själv, den visar hur du ibland ”spottar” på dig själv (negativa tankar av att inte duga?)
Att hon tittar dig rätt in i ögonen när hon gör det visar att du nu är redo att se dig själv med nya ögon. Att våga sätta gränser utifrån din integritet utan att vara rädd och känna dig illa till mods.
Lek med drömmen, fråga henne varför hon spottar på dig….ge akt på de känslor som dyker upp hos dig, utan att värdera. Där finns början till lösningen.
Vänligen Arja

 

 

One response to “Drömmar

  1. Tack för svaret ! Måste fundera över detta , drömmen vet mer än jag 😂 / Monica

Kommentera

