Hissdröm

Hej!

Drömmer jag åker hiss. Vi åker neråt och ska till våning 13 men hissen fortsätter och går inte att stoppa. Det är mörkt och syns inga andra siffror. En tjej som heter Katarina är med i hissen men jag kan inte minnas att vi pratar med varandra, känslan är att jag är den som ”håller ställningarna” av oss. Hissen fortsätter vidare neråt, det blir helt mörkt och vi passerar ett bilgarage vilket ger vissa obehagskänslor och jag tänker nu måste den väl ändå stanna snart. Men hissen fortsätter ner under bilgaraget och jag tänker ok, nu är vi alltså på väg ner under jord till det som brukar kallas för plan K. Jag får viss obehagskänsla men får inte panik och känner mig ganska lugn i att det är inte så mycket att göra mer än att invänta och se vad som händer härnäst. Så plötsligt vänder hissen och skjuts istället upp i hög hastighet. Det uppstår någon slags rekyleffekt och det känns som att golvet nästan försvinner under fötterna.

I en senare del av drömmen sitter jag bredvid en man och visar en bild på mig själv i mobilen från när jag är i hissen. Som att jag berättar/visar för honom om vad som hände.

Dagen innan har jag ägnat åt att styra upp/kartlägga min jobbsituation som jag de senaste månaderna upplevt som väldigt kaotisk och stressande. Känslan på kvällen är att jag börjar få läget lite under kontroll igen och att jag kanske trots allt kommer att reda ut situationen. Känner mig mer stadig och klar i förhållande till min omgivning, känner mig lättad, samtidigt som jag fortfarande känner en viss press och att jag inte riktigt har tålamod med människor omkring mig.

Skulle vara spännande med en tolkning av denna dröm!
Talet 13 och namnet Katarina förbryllar lite.
Vänligen

tolkning av drömmen

 

Drömmen bekräftar din känsla från kvällen innan – att du börjar få läget under kontroll.

Att åka hiss visar symboliskt hur du går inåt, neråt och bottnar i dig själv – vissa stunder känns det obehagligt men du ”håller ställningarna”.

Dock en liten varning på slutet: Ha inte för bråttom med de förändringar du behöver och vill åstadkomma i din livssituation.  Om golvet försvinner under fötterna innebär det att du har tappat fotfästet och det går för fort…..

Slutet på drömmen visar att du har en förmåga till iakttagande och att denna inre resa är påbörjad, men ännu inte slutförd.

 

Vänligen Arja

 

 

 

 

 

 

Kommentera

