Utslängd genom fönstret.

Hej,

Jag har en väldigt kort dröm som jag vill fråga om. Jag drömde att jag var i min lägenhet i drömmen med min mamma, och vi pratade med grannen i fönstret på andra sidan. Minns inte riktigt vad vi pratade om men vi hade väldigt skilda åsikter och jag tyckte att hon sa väldigt dumma saker. Helt plötsligt är kvinnan (grannen) i vår lägenhet och tränger sig på och är oförskämd, så helt plötsligt slänger jag ut henne genom fönstret för att jag är så trött på henne. Men när jag hör henne skrika av smärta och tittar ut genom fönstret där hon ligger så får jag väldigt dåligt samvete och börjar gråta för att det var så hemskt att höra och se. Sen vaknade jag.

Jag går igenom en del personlig utveckling nu och jag vet inte om drömmen kan ha med det att göra?

Med vänliga hälsningar,
Lovisa

 

tolkning av drömmen

 

Drömmar speglar och vidgar alltid den dagsmedvetenhet vi har, så visst har drömmen i allra högsta grad med din utveckling att göra, nämligen: Vilka av dina attityder-tankar-känslor ska du behålla och vilka ska kastas ut genom fönstret eftersom de har gjort sitt i ditt liv….

Dina egna skuggor tränger sig på nu (grannen, den andra som vi har en tendens att projicera på) och vissa av dem har du helt enkelt sett, genomskådat och tröttnat på. Paradoxen är att det kan vara smärtsamt med förändringar, pinsamt att se och erkänna sina egna misstag och omskakande att medvetet förändra sig själv. Man blir sårbar innan det nya får ett fäste.

Så se det som att du är en modig och stark själ och värd det bästa. Den enda som genuint kan ge dig detta är du själv.

 

Vänligen Arja

 

3 responses to “Utslängd genom fönstret.

  1. Tack så mycket för dina fina ord Arja! Har skrivit till dig tidigare och får alltid så bra förklaringar, det är väldigt tacksamt då jag drömmer många starka och knepiga drömmar. Känns bättre nu efter din tolkning då jag antagligen är på rätt väg.

    Med vänliga hälsningar,
    Lovisa

    • Hajen visar symboliskt på rädslor som kommer från dina egna djup. Frågan är om drömmen visar på rädsla för närhet? För att du ska kunna hålla huvudet ovanför vattenytan (istället för att möta de känslor du är rädd för). Resultatet av att inte ta ansvar blir insekterna som flyger på dig….insekter kan symboliskt stå för att något i det egna beteendet är störande och underminerande. Är det någonting som du behöver se och ändra på till det bättre när det gäller dig själv? Bara du har svaret…..Vänligen Arja

  2. Hejsan snälla kan du tyda min dröm. Har haft den så otroligt många gånger vill verkligen veta vad som ligger bakom.
    Det börjar jämt med att jag kastas omkring i mörka vågor under vatten och återgår sedan till att huvudet kommer ovanför vatten ytan och då är havet helt stilla tills en haj börjar simma efter mig, precis innan den biter mig dyker ofta någon av dem som står mig nära upp och hajen äter då istället upp dem. Oftast har hajen ätit upp någon utav mina ”bästa vänner” eller någon kille jag haft nära kontakt med. Efter haj attacken simmar jag lugnt tillbaka till land utan att bry mig och kommer till ett område med gråa lägenheter som ännu inte är färdiga och jag bor tydligen längst upp, när jag är påväg upp kommer det en svärm av insekter som flyger förbi/på mig och täcker hela min lägenhet och såg sen mitt riktiga hus där jag faktiskt bor i på riktigt som också blev översvämmat med insekter. Sen vaknade jag… Brukar ha identiskt dröm väldigt ofta dock är det olika personer som blir uppätna av hajen (aldrig jag själv)!!

Kommentera

