Utan rubrik

Hej!
Jag drömde en dröm häromdagen. Det enda, men oerhört starka, som jag minns var att det var olika djur, inte säker på vilka men i kategorin ormar/ödlor/vandrande pinnar/skalbaggar.  Djur som sakta rörde sig och gick längs grenar som spretade. Det var sådana grenar som används i terrarium, torkade, grå, inga löv.

Jag minns känslan av att de blev allt för många. Jag kände obehag och att jag inte hade kontroll när de blev för många.

Tack snälla du på förhand

Sofie

 

tolkning av drömmen

 

Drömmen visar att du på något plan ”spretar” känslomässigt och det tröttar ut dig. Behöver du fokusera och ändra på dina egna attityder (skalbaggarna)? Både mot dig själv och andra. Välja mer glädje och förnöjsamhet? Lyssna och bry dig mer om hur du själv mår innerst inne?

Tänk på trädet som livets träd, en symbol som visar hur du mår….trädet i drömmen skulle nog må bra av näring, kärlek och solens ljus….. Ge trädet det i nästa dröm!

Sov Gott, Arja

Svar:

 

Tack Arja!
Vad tydligt det blev nu.
Önskar dig en fin dag!
Sofie

 

 

 

2 responses to “Utan rubrik

  1. Har en obesvarad kärlek till en kille, drömde inatt att jag åkte på en mindre typ av motorcykel & han körde och jag satt på, jag hade dock ingen hjälm och kände mig jätterädd.. han körde fooort, & motorcykeln ”gungade” jag sa åt honom & sakta ner men han lyssnade inte.

    vad kan det betyda?

    • Se drömmen som en varning – du tillåter honom styra för mycket, följden blir att du försätter dig själv i en oskyddad situation och kommer i känslomässig gungning. Han ser det inte eller bryr sig inte….Man kan också se det som att du inte bryr dig om dig själv för han är också en spegelbild på hur du behandlar dig själv.

      Så träna på att iaktta dina känslor utan att ”gå igång” på dem för de är inte ditt sanna jag – bara känslor som du ryckts med i…Ta tillbaka din integritet och dina gränser. Sakta ner tempot….ett sätt att göra det på är att andas djupt.

      Vänligen Arja

Kommentera

