Dröm

Hej! Inatt drömde först att jag satt på min säng och tittade upp i taket där det fanns en spegel, jag tittade på mig själv och var jätte rädd för rummet var mörkt, det lyste i blå färg runt spegeln  och det kändes som allting snurrade, allt kändes obehagligt och som om någon kollade på mig. Och jag var rädd för mig själv nästan.

Sen drömde jag att jag satt på en buss med min kompis och vi klev av vid ett stort hus, påväg in till huset stannade jag och berättade för min kompis att min syster nyligen dött (som hon inte har på riktigt) när vi kom in i huset var det massa okända människor som gick förbi och tittade på mig, jag kände hur jag bara började gråta mer och mer medans jag kramade min kompis, sen vaknade jag.

Jag har drömt samma dröm många gånger fast att jag är på olika ställen när det händer.
Jag drömmer att jag ser en kille jag tycker väldigt mycket om och jag känner att jag bara vill springa fram till honom, men jag måste alltid först springa och kolla mig i massa speglar, fixa håret, byta kläder, sminka mig, som om jag måste göra mig ”fin” innan jag träffar honom. Och när jag väl är klar och kommer fram till platsen han var på är han borta?

 

tolkning av drömmarna

 

Det finns en röd tråd i drömmarna, nämligen : Hur ser du på dig själv? Vad ser du i spegeln när du tittar på dig själv?

I den första drömmen skriver du att du nästan var rädd för dig själv. Känn efter vad den rädslan bottnar i. Är den känslan sann? Eller är det bara rädsla och negativa tankar som hindrar dig från att se och acceptera dig själv såsom du är?

Negativa tankar är bara tankar, du kan ändra dem till att vara mer kärleksfulla och accepterande. På sätt och vis handlar det om träning….så fort en negativ tanke kommer, var uppmärksam och säg ”Nej tack, den tanken vill jag inte tänka. Jag väljer något bättre istället”. När du lyckas med det kommer du inte att behöva springa och kolla dig själv i en massa speglar för att fixa dig. Du ser att du är vacker som du är och kan springa fram till killen direkt innan han försvinner.

Testa får du se…..

 

Vänligen Arja

 

 

Kommentera

