Kärlek och kniv

Dröm om kärlek, kniv och förtroende.
Vad betyder min dröm?
Var på en tillställning av något slag när drömkillen oväntat och glädjande dök upp,
han drog mig intill sig, tittade allvarligt i mina ögon och undrade hur vi skulle ha det?
 om jag verkligen var intresserad och tyckte om honom eftersom jag höll mig lite på kant (rädd att bli sårad).
Jag blev alldeles varm och visste inte vad jag skulle säga, det var ju så självklart att jag gillade honom, hur kunde han tro annat. Han böjde sig ner för att kyssa mig, istället för en tunga känner jag en kniv sakta glida ner i halsen och jag tänker att nu testar han min tillit, om jag klarar det vet han att det är äkta kärlek.
Hälsningar Millan

tolkning av drömmen

 

Hmmm…en kniv är en kniv. Tillit testas med kärlek, inte genom att sticka in knivar i halsen…..Vågar du lita på dig själv och ditt eget hjärta eller är du präglad till att bli sårad? Se i så fall igenom din egen attityd mot dig själv.

Vänligen Arja

 

 

3 responses to “Kärlek och kniv

  1. Kniv är en klassisk fallossymboler och kan tolkas som symbol för sex eller längtan efter sex

    • Ja, det kan stämma….men en kniv är också ett vapen som kan missbrukas. Handlar då ofta om auktoritet-offer.

      Vänligen Arja

  2. I den här drömmen uttrycker drömmaren en rädsla för att bli sårad….och får en kniv i halsen. Drömmaren skriver också att HAN testar min tillit…då vet HAN att det är äkta kärlek. Det mer genuina är att drömmaren själv vet om det är äkta kärlek eller inte. Att HON litar på sitt eget hjärta och inte lägger beslutet utanför sig själv (eller på en inre delpersonlighet som testar).
    Den som intuitivt vet vad drömmen handlar om är dock drömmaren själv, det här är feedback…

    Vänligen Arja

Kommentera

