Dröm

Hej! Jag har nu två gånger drömt om att jag har varit i Thailand och i båda drömmarna vet jag att en tsunami är på väg. I den första drömmen är jag och min mamma med. Vi sitter i en båt när det börjar bli stormigt och vågigt i havet runtomkring oss. Jag blir först väldigt rädd men märker hur mamma blir ännu räddare och jag försöker då istället få henne lugn och säger till henne att allt kommer lösa sig och jag slappnar av mer och rädslan försvinner för mig. Hela tiden vet jag hur det kommer en enorm våg långt ute på havet även fast jag inte kan se den. Jag säger till mamma att vi måste ta oss in till stranden och vi hoppar i vattnet och simmar in till land i det vågiga vattnet. När vi kommer in till stranden är jag helt lugn inombords och sätter mig vid strandkanten och sänker handen över vattnenytan som då blir blickstilla och helt spegelblank. När jag vaknar från denna dröm har jag en väldigt bra känsla i kroppen. I den andra drömmen vet jag också att en tsunami är påväg in fast denna gång har jag klättrat upp på ett berg och står bakom ett slags skyddsnät en bit ifrån min pappa. Det finns även några gorillor och en häst på samma ställe😉. Jag känner mig lugn och vet att jag är på tryggt avstånd från vågen och känner inte någon rädsla överhuvudtaget inför att vågen ska skölja fram. Det enda jag är lite rädd för är en av gorillorna men jag känner mig ändå trygg där jag står och väntar bara på att vågen ska komma. Sedan är jag inte riktigt säker på vad som händer, jag har inget tydligt minne av vågen eller om den ens kom.

 

Tolkning av drömmen

 

Du har övervunnit någon form av känslomässig rädsla (vågen) genom att slappna av…..insett att rädslor ofta bara är rädslor och ingenting att vara rädd för.

En viktig och klok insikt!

Vänligen Arja

 

 

One response to “Dröm

  1. tack så mycket😃

Kommentera

