Kräks ut levande svarta larver

Hejsan.
Inatt så drömde jag något så ohyggligt att jag inte kunnat släppa tanken på det hela dagen.
Jag drömmer att jag är i en fin festlokal men massor med människor som jag känner, jag har då en positiv känsla att ” detta skall blir roligt” men så börjar jag kräkas, jag kräks utan förvarning och det jag kräks är svart! När jag tittar närmare så ser jag att den svarta massan rör sig och det är levande! Jag kräks ut små levande larver.
Inte nog med det så struntar jag i det,fastän jag tycker det är en vidrig känsla när kräks de krälande larverna. Jag vill bortom allt vara med på denna tillställning.

Jag försöker smälta in i festen och smyger med att jag spyr, tills någon kommer på mig och man ber alla utrymma lokalen då jag är en smittohärd.
Då kräks jag mer och mer och man kan se hur det krälar på golvet av detta som kommit ur min kropp. Sedan vaknar jag.

Jag vet ingen specifik händelse som har hänt utan det kan var ett ihopkok, tex att på min arbetsplats där jag kämpar väldigt hårt att vara ”duktiga flickan” som inte vill göra några fel, jag har kämpat så bra att jag har blivit erbjuden en större tjänst men på en annan enhet där jag arbetar,ett arbete som jag kännt mig tvingad att tacka jag men egentligen inte vill, alt att jag fyller jämt om några dagar och väldigt många frågar vad jag skall göra/bjuda och jag vill bara unna mig själv något.

Men exakt kvällen innan lyssande på min kompis vars bror gick bort för ett tag sedan,

Mvh Catharina

 

tolkning av drömmen

 

Du tycks gå emot dina egna behov, strunta i varnings signalerna som du får (av dig själv) som säger att du bör stanna upp i den yttre hetsen och anpassningen av att vara omtyckt och älskad av omgivningen UTANFÖR dig själv.

Om du inte först respekterar dig själv och dina gränser kommer ingen annan heller att göra det. Du måste visa vägen….
Vem (vilken delperson/skugga/inre röst) har ”tvingat” dig att tacka ja till något du egentligen inte vill?
Ta dig själv på mera allvar och se på dig själv med mer respekt och kärlek. Vad vill du ge dig själv?
Skriv igen om du vill, jag lägger inte ut på bloggen.
Vänligen Arja

svar

Tack för ditt kloka och snabba svar, mycket du skriver är 100% rätt, utan att jag reflekterat över det själv, ser hellre att andra är nöjda med mig än göra mig själv nöjd.
Gäller bara att försöka ändra på det, på något sätt:)
Tack igen för ditt svar och du får gärna lägga ut på bloggen ( inte efternamn)
kanske är det någon annan som behöver läsa samma sak som du kan hjälpa:)?
Mvh Catharina

drömtolkning, svar

Tack, då lägger jag ut……fint av dig att tänka att någon annan också kan behöva läsa…

Eftersom du inser och tar till dig drömmens budskap så har du också makten och kunskapen att förändra genom att vara vaksam på ditt eget beteende.

Varje gång du kommer på dig själv med en tanke och handling som inte är genuin och sann har du stött på en inre skugga som du med medvetenhetens ljus kan omvandla. Spana på dig själv med fokus och kärlek. Som en jägare som spanar på sitt byte där du själv är både jägaren och bytet…..

Vänligen Arja

 

 

Kommentera

