Drömtolkning

Hej!

Vill gärna vara anonym om det skulle vara så att du lägger upp detta på bloggen =)
Hoppas på att få svar eller hintar om vad min och min partners dröm kan betyda..
För ca 3 år sedan, under tiden jag hade ett förhållande, så drömde jag om att jag gick förbi en busshållplats inte långt från där jag bor. Vid hållplatsen stod det mycket folk och rätt var det är i min raska takt så går jag nästan in i en kille vars ansikte jag inte känner igen (inte ens när jag sedan på morgonen vaknade). Vi tittar på varandra och ler och min känsla var att jag aldrig ville släppa honom, vi gav varandra en kram i drömmen.
Nu för ungefär åtta månader sedan träffade jag en kille efter att ha varit singel i ett år. Killen kände jag igen, han var den jag mötte i min dröm.
Igår, 26/4-15, så låg vi bredvid varandra i sängen och min pojkvän stelnar plötsligt till och blir vit i ansiktet. Han berättar sedan att han, under tiden han var i ett förhållande, för ca 3 år sedan drömde om en tjej som i drömmen var hemma hos honom, fick låna hans extra nyckel för att låsa efter sig då han själv redan var på jobbet på morgonen.
Den tjejen var jag. han kommer ihåg den drömmen starkt eftersom jag hade mått lite dåligt av att drömma om någon annan när han då var i ett förhållande.
Så, vi har alltså drömt om varandra under ungefär samma tid, vad torr du att det kan betyda?
Vi är otroligt kära, har varit med om mycket på kort tid men det känns som att k’rleken bara blir starkare och starkare.
Känner bara att saker och ting börjar falla på plats och nu kom det här fram också..
Vet sedan tidigare att man egentligen inte kan drömma om något/någon man aldrig sett…men ja, vad tror du om det här?
Tack på förhand!
Mvh C

tolkning av drömmen

 

Visst kan man drömma om framtida möten….drömmarna rör sig i en dimension utanför tid och rum….tiden är en ”form” som gäller i den fysiska världen…..anden eller sinnet är friare…..

Så ni kan mycket möjligt ha träffats i drömmens dimension, men man ska vara lite försiktig med att fästa för stor uppmärksamhet vid det….sinnet kan också spela en många spratt och man bör inte ta det så allvarligt…..en del vana meditatörer (t ex munkar och nunnor) kallar det för ett monkeymind som hoppar hit och dit….visar upp olika bilder, känslor och förlopp som kan vara spännande att uppleva men som egentligen inte leder någon vart….snarare blir de ett hinder om man t ex vill meditera seriöst och flitigt.
Det som är viktigt är att leva här och nu. Inte hela tiden tänka på det som varit och det som ska komma….Vi skapar utifrån ögonblicket, så låt kärleken och glädjen flöda fritt och visa vägen.
Vänligen Arja

 

 

Kommentera

