Hej hejsson

Hej!

Jag drömde inatt en dröm som jag gärna skulle vilja ha hjälp med att tolka.

Drömmen handlade om att jag hade sex med en kvinna som jag i drömmen var väldigt kär i. Har ingen aning om vem kvinnan var men i drömmen kände jag henne och ville helst inte gå ifrån henne😉.
Jag pratade senare i drömmen med min mamma som hade förstått att jag hade ett förhållande med kvinnan utan att jag berättat det för henne. Jag pratade med henne om att jag tyckte det var jobbigt att berätta för andra om förhållandet eftersom kvinnan var 17 år äldre än mig vilket jag tyckte kändes jobbigt. Det kändes värre att berätta för exempelvis min pappa om åldersskillnaden än att berätta att jag var homosexuell (jag är också tjej).
(Kan tillägga att jag länge funderat över min sexuella läggning i ”verkligheten”).
Så jag undrar om du har någon bra tolkning på denna dröm?

Mvh

En anonym tjej

Tolkning av drömmen

Kvinnan som du i drömmen är så kär i och inte vill lämna är – DU själv. Du söker dig själv och finner kärlek. En mogen aspekt av dig själv (äldre) som nu kommer att hjälpa dig i ditt sökande efter t ex sexuell läggning.

Detta är en aspekt på drömmen, om det känns rätt för dig vet bara du…

Kanske anar och ser dina föräldrar mer än du är medveten om?

Vänligen Arja

2 svar till “Hej hejsson

  1. Hej!
    Inatt drömde jag att mina två närmaste vänner hittade någon slags karta och en liten diamant som de kunde resa till olika ställen med. Någon dag efter de hade visat mig detta vaknade jag (i drömmen) med två diamanter i händerna, en stor och lite mindre. Därefter började vi upptäcka mer och mer. En genomskinlig liten fågel flög till mig flera gånger, människor runtomkring undrade vad det var. En dag kom fågel flygandes till mig återigen fast den hade fått några svarta fläckar på sig, detta betydde något negativt. En man dök upp, han hade ett stort, genomskinligt huvud. Han sa något som jag inte kommer ihåg men han menade att vi var tvungna att skynda oss med uppdraget. Mycket konstig dröm men känns på något sätt som att den ville säga mig något. Jag och mina vänner älskar naturen och djuren, vi vill stoppa miljöförstöringar. Tror du att kartan symboliserar jorden/världen och fågeln med fläckarna att djuren inte mår bra och att mannen försöker säga att vi måste göra något nu innan det är försent?

    Tack på förhand!
    Mvh

    • dromtolkning

      Du har gjort en mycket bra tolkning på din dröm…..om drömmen vore min skulle jag även tolka mannens genomskinliga huvud som att vi kommer inte vidare med enbart huvudet tänkandet och logiken.För mycket tankar skapar lätt oro och stress….använd gåvorna istället, nämligen Diamanterna! Du har dem i dina händer vilket symboliserar hjärtat och en önskan att ge och dela med sig till andra (djuren och naturen).

      Gåvorna är dina, fokusera på att själv må bra i första hand….sedan är det lättare att dela med sig, faktum är att det går automatiskt om man själv är tillfreds och mår bra.

      Vänligen Arja

Lämna en kommentar