Min allra bästa vän dog.

Hej! Jag hade en väldigt sorglig och läskig dröm igår natt och hoppas att du kan hjälpa mig tolka den drömmen.

Jag drömde om att min allra bästavän tog livet av sig för jag inte hjälpte henne med en sak. Vi va i skolan och sen frågade hon mig ifall jag kunde hjälpa henne med en grej sen sa jag nej och då sprang hon ut. Dagen efter så berättade min fröken att min allra bästavän hade tagit livet av sig och att ingen visste varför sen grät jag väldigt mycket så jag sprang ut ur klassrummet. Sen tror jag att jag vaknade och när jag vaknade så hade jag gråtit i sömnen. Hoppas du förstår.

 

tolkning av drömmen

 

Jag förstår och det är inget att oroa sig över, din vän kommer inte att ta livet av sig. Det är mer troligt att drömmen handlar om din rätt att sätta gränser och säga nej om du behöver utan att behöva känna oro och skuld för att du gjort fel.

Gråten var ett sätt att frigöra känslor, så det är bra att gråta både i drömmen och i ”vakna” livet. Det frigör också stress och man mår bättre efteråt.
Vänligen Arja

 

 

Kommentera

