Kärlek, skam och pengar.

Hej Arja,

Jag undrar om du kan ge mig svar på vad två korta inslag i mitt drömmande kan betyda. Drömde att jag var riktigt kär i en kille och att det var ömsesidigt, av någon anledning bad han mig dansa för honom, tyckte det var lite pinsamt men kände att jag ville bjuda på det. Jag bad sedan honom dansa för mig också för att det skulle vara rättvist, vilket han gjorde. Han kysste mig sedan vilket gjorde mig sprudlande lycklig, men det vände snabbt till skamkänsla eftersom jag visste att jag skulle såra min pojkvän.
Ett annat inslag är att jag ger en sedel  (inte av direkt högt värde dock) till en person som börjar klippa i den, min reaktion är att jag blir rädd att den tappar värdet så att den inte kan användas igen, minns inte att personen klippte sönder den helt dock.

Tror du att detta är teman som är kopplade till varandra?

Tack på förhand🙂

 

tolkning av drömmen

 

Du har öppnat upp och genuint bjudit på dig själv i något sammanhang mer än du brukar vilket kanske har skakat om dig lite känslomässigt.

Frågan som då uppstår är: Älskar du dig själv tillräckligt för att våga dansa din egen livsdans och visa din lycka över att leva och finnas till? Oavsett vad andra tycker….

Eller oroar du dig att du ska ”tappa i värde” om du inte uppför dig enligt normen? Sprudlande glädje och livets dans vänds till skamkänslor…..vad finns det att skämmas för?

 

Vänligen Arja

 

 

Kommentera

