Sniglar

Hej Arja!

Jag drömde inatt om att jag gick på en liten grusväg, en sommarkväll, det var fuktigt och skön kväll. Men på denna grusväg fanns det enormt mycket sniglar, sniglar utan något skal.
Jag gick över dem och tänkte inte mer på det utan tyckte det var något äckligt så.
Men dem ökade och verkar bli fler och fler när jag skulle vända om och gå tillbaka.
Jag småspringer/hoppar över dem och vissa var så långa så jag trodde det var små ormar (har en enorm ormfobi ) jag vågade inte stanna upp och se om det faktiskt var ormar utan fortsätter hoppa över dem. Jag var inte rädd men illa till mods och tyckte det var obehagligt allt.
När jag kommer ifrån vägen så kommer jag fram till min mamma och en av mina systrar och säger hur äckligt mycket sniglar det är därborta.
Jag ser att mamma och min syster hade samlat ihop en del sniglar för att få bort dem värsta, min syster höll i en slags burk/kopp fullt med sniglar som var överfull.
Hoppas du kan hjälpa mig tolka min dröm!
Hälsningar
Sissi

tolkning av drömmen

 

Grusvägen representerar den livsväg du går på (i denna dröm).
Fötter och ben står för livsgrunden, där möter du känslor som gör dig illa till mods, som ger dig äckelkänslor. Du väljer att springa och hoppa över dessa känslor…..vågar inte stanna upp.

När du försöker vända tillbaka (backa tillbaka på samma spår?) blir sniglarna bara fler och fler….

Generellt står sniglar för ”slemmiga” känslor, möjligen intimitet. Sniglarna har inget skyddande skal, utan känslorna är blottade….ditt omedvetna ber dig att medvetet se och lösa upp den bundna energin.

Vad sniglarna står för i din dröm vet bara du. Lugna ner sinnet och motståndet genom att andas djupt och medvetet och acceptera de känslor som kommer upp….Däri har du tolkningen och förståelsen för din egen dröm.

 

Vänligen Arja

 

 

 

2 responses to “Sniglar

  1. Tack så mycket! Väldigt intressant. Tänkte bara fråga om den sista delen, med min mamma och syster, har det någon specifik koppling?

    • dromtolkning

      Möjligen att det handlar om ett mönster (socialt arv) som finns i familjen/släkten som kvinnosidan mest känner av och behöver titta på för att genomskåda känslan.Vänligen Arja

Kommentera

