Misshandel, kärlek och vänskap.

Hej,
Jag drömde inatt att min vän var tillsammans med mitt ex. Att han var våldsam mot henne och misshandlade henne efter en stund vände det i drömmen och som jag minns det försökte jag hjälpa henne att fly. Min nuvarande särbo var också med i drömmen hans roll var att jag ville att han skulle ta den här tjejen iväg från platsen och se till att hon kom i säkerhet. Någonstans där blev jag den rädda och den han höll gisslan. Vi försökte då honom att inse att det måste få ett slut varpå han plötsligt ville fly landet. Problemet är att han snodde en bil och tog mig som gisslan till ett hotellrum till dagen efter då jag lyckades hamna bland folk så han tog då chansen och åkte iväg. Kampen om att försöka ta sig fri och samtidigt tycka älska honom var en skum känsla. Rädslan var så tydlig.

Var i em destruktiv relation i nio år fram till separationen för två år sedan. Min undran är om detta är ett tecken på att jag inte bearbetat det klart än eller om det är något annat?

Vore jättesnällt om ni ville hjälpa mig att tyda drömmen.

Mvh Mia

 

tolkning av drömmen

 

Se drömmen som en bearbetning av det destruktiva…..Rädsla och kärlek är varandras motsatser och kan inte verka i harmoni….Så blockeringen, det som fortfarande håller dig som känslomässig gisslan är rädslan.

Acceptera och omfamna rädslan, så småningom släpper den sitt grepp. Använd din egen andning till att medvetet möta det som forfarande ”gisslar” dig. Tillåt känslorna att se ljuset så transformeras de.

Vänligen Arja

 

 

Kommentera

