Ormen jag försöker bli av med

Hej

Hade en läskig samt obekväm/äcklig dröm.

Jag drömde att jag var på min gård med min mamma och några till som jag inte minns vilka det var. och gården jag var på var sig inte så lik som den är på riktigt. Så jag sitter på en bänk med dessa personer och från ingenstans så ser jag en jätte mörk grå orm nästan svart på nästan 2 meters längd och smal bredvid mig, så jag byter plats till andra sidan av bänken och så flyttas den bredvid mig igen. jag flyttar på mig ännu en gång till och ändå så följer den efter mig blir aldrig av med den vilket va jätte obehagligt. så efter dessa gånger ja har flyttat på mig o den har kommit efter så väljer jag istället och bli av med den. så jag tar tag i ormens hals strax under ansiktet på ormen och trycker ganska hårt för och försöka döda den. så det kommer bara ut något vitt som skum ut ur den i en ganska stor mängd. Men den dör inte men den var inte aggressiv heller eller försökte inte bita mig på något sätt. så jag frågar de som sitter runt om mig om hur jag ska kunna döda den får inget svar ingen verkade ta mig seriöst eller hjälpa mig. Som om ingen brydde sig. så jag går fram till vår tomt (utanför huset) och där sitter min pappa med min farbror (som inte bor i Sverige) och frågar som om hur jag ska döda den. då kommer en av dom och kollar bara på svansen av ormen (vet ej varför kanske för o kolla om den vart giftig eller inte) och sa bara aha och sen gick tillbaka och satte sig igen. där frågade jag igen hur jag skulle kunna döda den men fick inget svar. som jag sa tidigare, ingen verkade bry sig.

Jag är jätte nyfiken över vad det kan betyda om kan inte sluta tänka på det, har även frågat lite vad det kan betyda och då har jag bara hört att det vara avundsjuka , eller någon fiende är efter mig, eller att jag har ett problem som jag försöker lösa men får ingen hjälp från någon omkring mig och kan inte lösa det eller det sista att jag måste be mina böner i rätt tid.
Tack på förhand och hade varit jätte tacksam för svar!

Med vänlig hälsning, Ines

 

tolkning av drömmen

 

Hmmm…det känns som att du är på rätt spår när du själv tolkar drömmen som att du har ett ”problem”, att lösa…att ingen hjälper dig beror nog på att ”problemet” är ditt, ingen annan ser det eller tycker att det är ett ”problem”.

Ormen i drömmen är ofarlig, den vill inte skada dig, bara visa dig på något inom dig som du tolkar som obehagligt.

Lösningen är inte att döda ormen, den är en del av dig (din skugga) som vill bli sedd. En del av dig vill visa dig på något som du är rädd för – symboliskt tar det formen av en orm!

Så vad händer om du i fantasin t ex frågar ormen vänligt vad den vill? Andas och känn efter vilket svar du får. Tänk inte så mycket….känn. Blunda om det känns bra när du kommunicerar med ormen. Skriv gärna igen och berätta…..

Om du inte vill så lägger jag inte ut svaret på bloggen.

 

Vänligen Arja

 

Kommentera

