Gravid med fyrlingar

Hej!

Jag drömde en himla märklig dröm inatt som jag gärna skulle vilja ha hjälp med att tolka:
Jag sitter med ett graviditetstest i handen som visar positivt och rätt som det är så ligger jag på en brits för att ta ett ultraljud. Jag tittar på skärmen och ser att det är 4 st embryon som ligger i min mage. Barnmorskan säger att jag har gravid i 4 månaden med fyrlingar och undrar om jag har märkt av någonting med tanke på att det har gått så långt tid. Jag svarar att mensen varit som vanligt och att jag bara har mått lite smått illa på mornarna. Min mamma kommer in i rummet och blir jätteglad över att jag är gravid, jag börjar gråta och håller om magen och är lika glad jag med. Därefter kommer en av mina bästa vänner och hennes mamma in och även dom är jätteglada.
Mamma frågar vem pappan är och om han vet något. Jag blir förvirrad och försöker tänka tillbaka vem det kan vara. Kan det vara mitt one night från krogen som är helt slut i huvudet eller är det mannen jag är fruktansvärt förälskad i?
Jag resonerar mig fram till att det måste vara mannen jag är kär i och berättar det för mamma med tårar i ögonen (glad över att det är han). Mamma ifrågasätter då hur jag ska göra med tanke på att han redan har en annan familj. Jag blir ledsen och tittar på barnmorskan som talar om embryonas kön – 4 st pojkar!
Jag böjar bli nedstämd och får lite panikartade känslor. Hur ska jag kunna uppfostra dom alldeles ensam?! Pojkar känns svårare än flickor att uppfostra…
En gammal klasskompis kommer in i rummet med en bukett rödgula blommor (4 st). Han är glad för min skull och önskar mig lycka till.
Jag känner osäkerheten kring om jag ska göra en abort (som läkaren förklarar blir svår med tanke på att jag är i fjärde månaden) jag får panik, tänker på att jag snart ska åka utomlands, hur barnen skulle klara av en flygresa, om killen jag ska utomlands med skulle tycka om mig ändå även fast jag är gravid med en annan? Jag får tårar i ögonen och önskar bara att pappan till barnen ska komma in i rummet och krama om mig, trösta mig och säga att han är glad för min graviditet och att han vill vara med mig och bebisarna!
Sedan hör jag ett kraftigt bankande på dörren, två gånger. Jag tittar mot dörren och när den precis ska öppnas vaknar jag i skräck då knackningarna på dörren kändes så verkliga. Jag vet fortfarande inte om någon bankade på dörren på riktigt eller om det bara var en dröm…
Vad kan drömmen betyda?
Innan jag somnade igår diskuterade jag och min vän (inte hon som var med i drömmen) om att vi börjar få åldersnoja och vi pratade även om mannen som jag var förälskad i i drömmen.
Jättetacksam för svar! Har aldrig drömt något liknande förut.

P.s jag är inte gravid, så vitt jag vet.

Med vänlig hälsning // Ida

Tolkning av drömmen

 

Kort feedback: Du grundar och centrerar dig i kroppen och får mer förankring i din tillvaro. Graviditeten  visar på nya möjligheter om du hanterar känslor av t ex panik genom att se saker och ting som de verkligen är.

Drömmen visar på möjligheter om du behåller ditt lugn och inte reagerar så mycket känslomässigt. Agera istället när det känns rätt för dig!

Vänl Arja

 

 

Kommentera

