Min dröm – Mystiska mannen

Hej !
Idag hade jag en sån underbar dröm som var så fantastisk. Det kändes så verkligt.
Jag jobbar som frisör i ett centralt område med stora fönster där den är placerad under ett höghus. I ett tag nu har det varit några män som har byggt runt detta område.
Det finns en särskild man som alltid kollar in och vi lyckas alltid få kontakt med ögonen. Det är som om det är en mur mellan oss där varken han kan ta kontakt med mig eller jag kan ta kontakt med honom. Men vi får endast kontakt med ögonen. Detta är nu på verkligheten som detta sker.

Idag hade jag en härlig dröm om denna man. Jag går upp för en lång trappa där jag ser att han kommer med en stor bukett  röda långa rosor, äkta guld armband och av någon konstig anledning guld bestick ……
Samtidigt har jag min mamma, pappa och syster stående bredvid mig och undrar vem denna man är. Jag blir Givetvis tårögd och glad och massa fjärilar i magen när jag får allt av honom.
Men i drömmen blir min pappa arg och undrar hur jag har träffat denna man men när jag i själva verket inte ens känner honom.

Vad kan detta betyda?

Mvh fjärilar i magen Bella

 

tolkning av drömmen

 

Den röda tråden i drömmen är att du är under känslomässig inflytande från din familjs normer, möjligen mest din pappas attityder….vilket gör att du känslomässigt begränsar dig utifrån vad du lärt dig. Som barn har dessa normer också fungerat som ett skydd.

Det här är något vi alla får bearbeta på ett eller annat sätt inom oss själva (ingen mening med att anklaga någon annan) för att mogna och bli fria människor att i första hand älska och respektera oss själva. När vi gör det kommer den partner vi träffar att matcha de egna inre känslorna och förhållningssättet. Partnern blir som en spegelbild.

Vänligen Arja

 

2 responses to “Min dröm – Mystiska mannen

  1. Spännande !!!
    Men hur är det med mannen jag ser i drömmen som skämmer bort mig med allt ?

    • Mannen är din bejakande livsglädje, din animus om man vill använda sig av ett Jungianskt uttryck. Han står (i denna dröm) för den sidan inom dig som är handlingskraftig, gör saker istället för att bara vara, sammanflätar dina känslor med en sund logik så att du ser helheten och blir trygg i din egen styrka. Också din längtan efter en man och kärlek….

      Vänligen Arja

Kommentera

