Växer blad ur bröstet

Jag står i duschen och duschar vänd mot spegeln. Jag samtalar samtidigt med en gammal vän som jag ser över min vänstra axel i spegeln. Jag känner mig avslappnad och på bra humör. Så ser jag i spegeln att det växer gröna blad ur mitt bröst ur två runda hål, precis ovanför mina bröst. Det ser ut som murgröna(bladen är i alla fall pil/hjärtformade och växer som en reva). På den högra sidan växer bladen yvigt och på den vänstra så är de mer ihopsnärjda som om de ännu inte slagit ut riktigt. Jag stryker med handen lätt över bladen på den frodiga högra sidan och frågar min väninna: -Tycker du att jag ska klippa bort dom här eller? När jag stryker över bladen så kan jag känna att de är rotade i min kropp ungefär som när man petar på en nagel eller en tand. Känslan jag har är att jag nog mest frågar för syns skull (ungefär som när man frågar någon – Tycker du att jag är snygg i den här klänningen..?) för egentligen känner jag mig ganska stolt över mina frodiga blad om än kanske lite oroad för på någon plan så är jag ändå medvetens om att det inte är riktigt normalt att det ska växa blad ur kroppen…..

Direkt när jag vaknar tänker jag – Nu har jag fått bröstcancer – måste kolla mig direkt! Men eftersom timmarna gått så känns det mer och mer som en positiv dröm även om jag fick en obehaglig känsla i magen som dröjer sig kvar….

 

tolkning av drömmen

 

Drömmen tyder på att ditt hjärta vaknar och grönskar – rädslan för cancer är en tanke. Inte mycket av våra tankar överlag är sanna, de är påhitt och ständigt föränderliga….Njut av ditt grönskande vackra hjärta här och nu!

Vänl Arja

 

 

Kommentera

