En aggressiv pitbull

Hejsan mitt namn är Carina
Jag hade en jätteläskig dröm precis som fick mig och vakna till detta sökandet och skrivandet för och finna svar.
Jag personligen älskar hundar men har ingen egen.

Jag drömde att jag och min pojkvän var hemma hos hans kompis på besök och den kompisen hade en jätte aggressiv hund. Vi satt oss där en stund och allt var lugnt, jag ville hälsa på hunden men han varnade mig för att hunden kan bitas så jag sket i de, men vi hade roligt den lilla stunden vi var där.
Efter besöket skulle vi gå hem och då gick jag en bit framför pojkvännen när han får ett samtal från sin kompis.
Jag vänder mig om och frågar:
-Vem var det ?
-KILLEN : Det var min kompis som ringde och frågade om vi kunde passa hunden en stund för han måste iväg snabbt ?
-JAG : Säg till honom att jag vill göra de.

Jag var överlycklig då att jag skulle få passa något jag älskar, en pitbull.

Han hade släppt hunden på gården där vi befann oss , hunden var inte kopplad eller något , så jag ropade på honom , då sprang han jätteglad med svansen på topp till mig , men när han närmade mig hoppade han på mig och bet mig några gånger.
Jag tänkte strunt samma han måste nog ha varit glad för att han är ute och äntligen får göra sig av med lite energi.
Men då kommer det en hund som är lite mindre än pitbullen in på gården . Pitbullen springer mot hunden och vill attackera men så snabb och modig som jag var , tog jag tag i pitbullen och lyfte upp honom på armarna .
Då håller den andra hunden på och biter på ”min” hunds ben om och om igen och det börjar blöda kraftigt . Jag bad ägaren till den andra hunden att ta bort sin hund men han vägrade och verkligen njöt av de.
Men jag fick loss hunden på nåt sätt och springer iväg till en kompis trappuppgång i närheten och dom hade sett allt .
Jag släppte ner hunden och inser att den är svårt skadad och mina kläder var helt blodiga. Jag ber pojkvännen att ringa sin kompis och berätta vad som hade hänt och att han ska komma omedelbart hit!!
Medan vi satt och väntade blev hunden helt lugn och ville bara vara bredvid mig. Då blev han en vanlig gosig kärleksfull hund igen.

Drömmen var komplicerad men om jag skulle kunna få hjälp och tolka detta hade jag varit tacksam.

Mvh/ carina

tolkning av drömmen

Du var modig i denna dröm och läkte något inom dig själv (aggressivitet och rädsla?) som har med din grund och självkänsla att göra, troligen i i första hand i sociala sammanhang….När du räddar ”din” hund är det egentligen dig själv du räddar, skyddar och ger kärlek till. För drömmen och dess former (figurer) är dina egna skapelser och bilder av dig själv….

Vänligen Arja

svar:

Tack så jättemycket för svaren. Jag har alltid några konstiga drömmar som är  väldigt svåra och tyda. Men tack ännu en gång🙂

 

 

Kommentera

