En obehaglig upplevelse

En obehaglig upplevelse

Hej jag heter Isabelle. Jag hade en obehaglig dröm inatt som jag tillslut vaknade av.

Allt började med att jag och min sambo var ute och åkte i min bil, det var vinter, vi åkte på en smal väg, det var skog runt omkring. Helt plötsligt kom vi ut på en lastkaj där det stod en större båt (inte så stor som en färja) men tillräckligt stor för att kunna köra ombord med bilen. Jag körde bilen och tvekade inte en sekund på att köra ombord utan snarare skyndade mig för att vi skulle hinna. ”Skynda er!” Ropade folk på båten och vinkade dit oss. Min bil var den enda bilen ombord. Vi gick ur bilen och pratade med dom andra, då fick jag plötsligt syn på min familj (som sedan fanns med under resten av drömmen). Båten körde fort och det började blåsa upp till storm. Vi kom till en mindre stad där vi övernattade och dagen efter skulle vi åka på en guidad tur till något ställe i mindre träbåtar som satt fast med kedjor efter varandra, som en lång rad med små träbåtar. Helt plötsligt blev det väldigt blåsigt och mycket vågor, alla träbåtar slog runt så folk hamnade under vattnet, förutom den båten som jag, bara jag satt i, min båt var stilla. Efter ett tag fick dom ordning på båtarna och alla var oskadda, vi fortsatte vår guidade tur i båtarna men helt plötsligt satt jag i första båten och alla andra båtar var i en rad efter mig (5-7 båtar). Vi åkte in i en mörk tunnel där guiden berättade om saker som jag nu glömt. Efter ett tag tog vattnet slut och vi klev ur båtarna och gick in på led efter varandra i en mörk lång korridor där guiden sa ”ta på er dom här handskarna så är det ingen fara, men ta inte på någonting”. Vi fick nu börja krypa på led i den mörka korridoren, jag var först och jätterädd då jag upplevde obehagskänslor. Jag kröp och kände mig iakttagen, helt plötsligt stannade jag upp och det var en stor svart råtta bredvid min hand på golvet, jag brydde mig inte om den och fortsatte krypa. Jag började höra svaga röster och även se skepnader av människor som gick och stod längs väggarna och endel stod i dom öppna dörrarna längs korridoren. Tillslut kände jag att det kom något emot mig, krypandes. Jag hann inte säkert uppfatta om det var ett barn men är ganska säkert på att det var det. Det kröp fort mot mig, väldigt fort som att det skulle fånga mig. Jag blunda i den sekunden när jag kände att det precis skulle ta mig, skrek och skaka i drömmen av rädsla och vaknade i samma ögonblick. Vågade inte somna om efter det.

Skulle vara väldigt tacksam om jag kunde få hjälp att tyda denna dröm. Den var väldigt obehaglig, men kanske har den något viktigt att förmedla?

Med vänlig hälsning, Isabelle.

 

tolkning av drömmen

 

Ja, en dröm full med viktiga symboler…..du styr i ditt eget liv (kör bilen)….är mogen att möta känslostormar (vatten) och ta dig förbi dem…..i dena dröm har du ledaregenskaper som är under ”växt” genom en livmoder (tunneln) där du blir guidad….barnet du möter är en aspekt av dig själv som vill göra upp med gamla rädslor som du bär inom dig.

Detta är en del av symbolerna som jag ser det…tolkningen är din.
Vänligen Arja

 

 

One response to “En obehaglig upplevelse

  1. Tack snälla för ditt svar!

Kommentera

