Behöver tolkning

Hej.

Jag skulle vilja berätta om en förfärlig dröm jag hade i natt som har plågat mitt sinne hela dagen.

Det var en tjej som såg ut lite som gubben på den fåniga tecknade Ny Demokrati-loggan.  Hon hade mycket stora nästan runda ögon och gult ansikte. Hon pratade med gäll pipig babyröst. Jag vet inte vem hon var, eventuellt min flickvän i drömmen. Hon verkade vara en mycket snäll person, på gränsen till sådär snäll som bara ett fåtal människor är. En person som riskerar att bli behandlad illa pga sin snällhet.

Av en anledning jag inte kan begripa slog jag henne i ansiktet med knytnävarna så länge att hon blev blind. Det ena ögat skelade då jättemycket och det andra var nästan helt stängt, ”igenmurat” som man säger ibland när någon har fått slag mot ögat så det är så svullet att det knappt går att öppna alls. Hon blödde inte, det var bara själva ögonen som hade blivit illa tilltygade. Hon sa inte att hon blev blind men jag visste att hon hade blivit det.

Hon fortsatte att prata med samma röst fast inte så mycket som innan och hon log precis som hon också hade gjort innan jag slog henne. Hennes ansikte var lite som en dockas som ler hela tiden. Känslan jag hade sen i drömmen var att om jag slår dig i bitar kommer du fortfarande att le. Jag förstår inte varför jag slog henne. Jag är helt emot alla former av våld. Jag är pacifist, och detta gör att känslan jag nu har inombords är ännu värre.

/Mår dåligt

 

tolkning av drömmen

Den röda tråden i drömmen är konflikten mellan dina aggressioner och din önskan att vara pacifist. Och hur du slår på dig själv.

Frågan av vikt är: På vilket vis känner du igen inom dig den snälla tjejen med pipig röst och dockansikte som är så snäll att hon riskerar att bli illa behandlad?

Och hur förbannad är du på den sidan hos dig själv?

Drömmen visar dock att du blir inte kvitt henne oavsett hur mycket du slår på henne (dig) eller låtsas vara blind….lösningen är att se och acceptera sig själv fullt ut. Utifrån det kan du sedan iaktta dina mönster och om du är vaken, välja att se på dig själv med nya öppna ögon. Och medvetet förändra det du vill till det bättre.

Drömmen ber dig att se mer på djupet vad pacifism är för dig. En sund aggression är en gräns sättare. Den värnar din integritet och  tydliggör vem du är inför dig själv och världen.

Vänligen Arja

Kommentera

