Han bad om förlåt.

Hej

Jag vaknade nyss av en dröm jag inte kan släppa. Jag drömmer om honom hela tiden men denna gången var det så verkligt.

Jag och min fd lämnade varandra hastigt för ca ett år sedan. Jag träffar någon annan nu och vi planerar för fullt vår framtid ihopa men ändå drömmer jag om mitt ex hela tiden och har gjort sedan vi bröt upp.

Men inatt drömde jag att jag låg i en säng på min kusins gamla rum och jag hörde mina kollegor utanför. Plötsligt hör jag även honom prata. (Vi jobbade ihop och han var min chef). Han var glad och skrattade med de andra och jag var rädd att han skulle fråga vad jag gjorde där? Att jag inte jobbar där längre. ( han behandlade mig så illa både privat och på jobb att jag blev helt nedbruten och gick totalt in i väggen när vi lämnade varandra).
Jag ligger med täcket över huvudet och helt plötsligt sitter han vid mina fötter. Jag känner att han håller mig i handen och säger förlåt. Det är det som var så verkligt, för även när jag börjar vakna känner jag fortfarande hans hand, länge. Jag hinner till och med tänka att ”är Fredrik här han skulle ju komma kl 8” (Fredrik är min nya pojkvän). Men när jag vaknar är där ingen. Men jag kände att jag höll i hans hand. Och det kändes så bra, varför drömmer jag så efter allt han gjort mig och allt han har fått mig att stå ut med?

Mvh Jennie
Skickat från min iPhone

 

tolkning av drömmen

 

Om drömmen vore min skulle jag tolka det som att jag nu är i en försoningsfas, redo att förlåta mig själv för att jag lät mig behandlas illa….vilket även kan innebära att ditt ex känner ett behov av att be om förlåtelse för sitt eget beteende….ni är i fas och kommunicerar med varandra på ett känslomässigt helande plan, bortom ord.

Det innebär också att du nu är redo att släppa det som varit och gå vidare med din nya vän på en mer genuin och stabil grund.

 

Vänligen Arja

2 responses to “Han bad om förlåt.

  1. Hej! Jag har en dröm som återkommer då och då som handlar om min ex pojkvän. (vi gick igen varandra hastigt han va otrogen med min dåvarande bästa vän)
    Drömmer att han skickar sms om att han ber om ursäkt och vill ha mig tillbaka och ibland att han dyker upp och sitter jämte mig i sängen. Sånna drömmar har jag haft ända sen vi gjorde slut för 1 år sen, men han är ju inte en del i mitt liv alls längre och jag är inte arg på han längre utan jag har ju släppt allt ? Hur kommer de sig att dessa drömmar kommer tillbaka och så verklighetstrogna ?
    MVH Ellen

    • Troligen vill din fd pojkvän be om ursäkt, kanske skäms han och ångrar sig och du känner av det intuitivt….Om du vill och om det känns rätt, låt honom förstå nästa gång att du har förlåtit honom och se vad som händer…

      Vänligen Arja

Kommentera

