Dröm

Hej.
Drömmer ofta och starkt men natten till lördag var drömmen speciell, annorlunda och jag känner mig obekväm med den.
Jag drömmer att en tand, en kindtand, lossnar. Tänker först, ”åh nej” för jag vet vilken tand det är..
Därefter känner jag ett lugn. Nästan lättnad.  Det gör inte ont. Jag tar ut tanden ur munnen, håller den med fingrarna och tittar på den. Ser en grönaktig grop eller fläck i mitten..
Tar tanden med två händer och bryter isär den. Det går lätt..
Inuti tanden kryper en liten grön insekt, likt en skalbagge eller bärfisliknande. Den försvinner in i tanden någonstans, sen kommer ytterligare en likadan. Även den försvinner in. En tredje insekt, mer som en larv eller mask dyker upp. Sen avbryts drömmen. Jag vaknar.
Jag lever under emotionell stress. I separation och nån slags inte stress över att bli ensam, inte hitta en ny partner. Bekräftelsebehov som ökat lavinartat senaste veckan.
Kan det ha ett samband?

Chris

 

tolkning av drömmen

 

I drömmen känner du lättnad över att tanden lossnar….tiden är inne för dig att se dina egna skuggsidor, även om det smärtar.
Drömjaget tom bryter sönder tanden för att tydligare se. Känslor av övergivenhet, att inte duga mm blir synliga, vilket i förlängningen är en helande proces om du har orken och modet att stanna upp och möta din skuggsida. Allting är i ständig förändring, skiftet kommer när känslorna i en naturlig process släpper sitt grepp. Du har nu en möjlighet att förändra din egen självbild, vilket också manifesterar sig i en partner som passar dig bättre. Har du för bråttom upprepar du bara dina gamla mönster för att skuggan är oförlöst och du förblir omedveten om den. Ta bara till dig det dom känns relevant, tolkningsföreträdet är ditt. Vänligen Arja

Svar:

 

Hej Arja
Tusen tack för ditt svar. Känner att det ligger mycket i det du skriver.
Mvh Chris

 

 

 

 

4 svar till “Dröm

  1. Hej Arja!
    Häromnatten drömde jag om en kille i min klass. Vi kysstes och var mycket kära.

    Vad kan detta betyda? Jag har inte tänkt på den här killen så det kan ju inte vara det. Dagen efter kollade han på mig och log, det var liksom ”något” i hans blick. Kan han ha drömt samma sak?

    Tack på förhand!

    Med Vänliga Hälsningar
    Isabella

    • Visst kan han också ha drömt något fint om dig…..troligen tycker ni om något hos varandra, fast du inte har reflekterat över det tidigare.

      Vänligen Arja

  2. Hej Anja!

    Häromnatten drömde jag en dröm så gick såhär: Jag och en mycket nära vän vi kan kalla A samt en youtuber som heter Clara Henry var på grillfäst på en annan väns gård. Vi pratade och lite så bar hade trevligt helt enkelt.

    Nästa dag så har Clara Henry och A hamlat på sjukhus för typ en förkylning eller liknande (något man troligast inte dör av) så jag är på A’s sjukrum och sjuksköterskan tar prover på henne ich jag och A pratar om det nya schemat vi ska få när skolan börjar igen och sen så är besökttiden slut så jag går och vi säger ”ses imorgon”.

    Nästa morgon så möter jag A och hennes familj i skolmatsalen (för sjukhuset ligger tydligen i skolan) och berättar att Clara Henry har avlidit. Kommer inte ihåg mer från det

    Nästa dag: Jag går på skolgården påväg in för att träffa A på sitt sjukrum. Men träffar Sanna Nielsen som tydligen är Läkare och säger:
    -Lovisa, bra att jag fick träffa dig. Jo nu är omständigheterna så att A har avlidit. Hon fick undernatten hög feber och avlidigt till följd av det.
    Sedan går jag genom skolkorridoren och ser A’s syster och mamma sitta i matsalen och går till dem för att berötta om A’s död och vi har en konversation om det tills att jag känner att jag måste gå för att jag inte ska bryta ihop helt.

    Påvägen hem så möter jag en lång rad av människor i rad som går i mina parallelklasser och tänker att nu kommer de märka att jag gråter men de gör inte det. De går bara förbi som att jag vore ett spöke.

    När jag kommer hem så ligger A’s sjukrum tydligen i mitt rum och jag ser på Skärmen där man ser puls och liknande att hon har en svag puls men att hon lever

    Sedan vaknar jag

    Förlåt för rörig berättelse

    Tacksam för svar!
    //Lovisa

    • Kan det vara så att det finns något känslomässigt mellan dig och din vän A som nu måste ”dö” (förändras) för att ni ska kunna gå vidare och utvecklas i er relation som vänner?

      Vänligen Arja

Lämna en kommentar