Hej!
Jag drömde inatt en dröm där jag var gravid och skulle föda när som helst. Jag befann mig någonstans i Norrland och när det blev natt insåg jag att jag befann mig väldigt långt ifrån närmaste sjukhus. Jag hade börjat få lite värkar och fick väldigt mycket ångest då jag plötsligt drabbades av en insikt som sa mig att om jag födde barnet under natten skulle jag dö, detta pga det långa avståndet till sjukhuset. Drömmen var alltså lite av en mardröm men mot slutet blev den bättre då jag insåg att jag klarade natten. Jag undrar lite över denna dröm särskilt då jag den senaste tiden funderat över att flytta norrut. Dessa tankar har skapat en hel del ångest hos mig då jag velat fram och tillbaka och varit rädd för att ta ett beslut. Tänkte att denna dröm möjligtvis kunde ha någonting med detta att göra och skulle därför vara tacksam över hjälp med att tolka den.

 

tolkning av drömmen

 

Drömmen är en bearbetning av den ångest du känner….du klarar av att hantera situationen och nytt liv är på gång att födas fram….det som ev dör är gamla rädslor som är i vägen för det nya livet som vill utvecklas inom dig…. du växer psykologiskt….hur vet bara du. Men budskapet i drömmen är att det kommer att gå bra…

PS: Ge gärna drömmen ett sammanfattande namn

 

Vänligen Arja

Lämna en kommentar