Isbjörnen

Drömde att jag skulle gå ut genom en dörr.. eller om det var så att jag kom runt hörnet på ett hus..?.. Tror att jag gick ut genom en dörr.

 Där stod en isbjörn, bara ett par meter ifrån mig, och tittade på mig. Jag blev skräckslagen, tänkte på allt jag hört om att de är så aggresiva. Blev paralyserad av skräck.
Såg oxå att det var sommar. Ljust, gröna färger, sommarsol. Insåg att isbjörnen var på fel ställe. Den såg snäll ut, den krympte, och blev en vit hund, en labrador? Hunden var glad, viftade på svansen, gick omkring och luktade överallt, på blommorna?…
 
”Diffusdrömmaren”

Tolkning av drömmen

Vi gör ett experiment:

Ta ett par djupa andetag, blunda, gå inåt  in i drömmens symboler  där du står vid dörröppningen.

Ta  försiktigt kontakt med isbjörnen, i den takt som känns bra för dig, utan att låta skräcken ta över. Se om du kan möta björnens blick.

Vad händer?

Vänligen Arja

3 svar till “Isbjörnen

  1. Diffusdrömmaren

    Mmm… Märkligt.. Gjorde det, och jag uppfattade isbjörnen som ren kärlek. Stor, lugn, mäktig… som havet, eller som jorden… Min skräck, eller rädsla satt bara i huvudet?.. Upplevde isbjörnen mera som en kraft än som en isbjörn bildligt, såg den tydligt, men kände den mera… Då jag såg den i ögonen fick mitt huvud panik, men mitt hjärta växte.. Egendomlig känsla, då det var så tydligt. Fick en gåva av den, ett osynligt paket in i mitt hjärta… Myser av den ännu, ska njuta av den innan jag sover…
    Isbjörnen, kraften, lekte med mina tankar och rädslor.. Fascinerande… Han tyckte det var roande…

    Tack Arja

  2. Ja, isbjörnen är en symbolisk bild av din egen kraft, styrka och kärlek.
    Innan du gick in i drömmen igen och modigt mötte denna kraftfulla symbol så var bilden en annan.

    Din egen rädsla för dig själv sa åt dig att detta var fel.
    Intellektet (tankarna) tog över med hjälp av rädslan och krympte björnen till en glad svansviftande hund (mån om att vara andra till lags?) som springer ofokuserat runt överallt och luktar på blommorna.

    Isbjörnen tycktes road av ditt försök att lura dig själv.

    Det här sättet att gå in i symbolerna och skapa en inre dialog kallas för drömspel.
    Det är en mycket effektiv metod att läka och hela sig själv från olika traumor och trosföreställningar som det är dax att släppa taget om för att komma vidare i sitt liv. Målsättningen är alltid healing.

    Vänligen Arja

  3. Agnetha Johansson

    Drömde att det kom upp en isbjörn i sängen närjag låg och han ville kela putte med Nosen och jag vaknade sen

    vad betyder den drömmen.

Lämna en kommentar