Fast i sirap

Jag har varit intresserad av mina drömmar i många år och försökt tolka dom efter bästa förmåga.
Nu när jag har börjat läsa och försöka tolka andras drömmar har det aktiverat minnet av många gamla drömmar.

Därför undrar jag om någon skulle vilja hjälpa till med att tolka en del gamla drömsymboler.

Jag är fastspänd i en tandläkarstol och det sägs att jag har för många tänder.
Vad kan detta tolkas som?

Jag är i ett litet rum utan fönster. Golvet är täckt med sirap och jag sitter där och försöker komma loss.
Vill höra om där finns mer än en tolkning på detta.

Tack på förhand.
Hälsningar Kerstin

Allt som du skickar in på bloggen blir tolkat av mig, det finns ingen annan inblandad. Det är inte säkert att mina tolkningar stämmer, de är bara feedback. Drömmaren har alltid tolkningsföreträde.

Rum utan fönster = ett inre tillstånd/rum där medvetandet är instängt. Klarsyn saknas.

Golvet är täckt med sirap = jordkontakten/grundningen är fast i ett sockersött klet. En tendens till att linda in känslor i ”sirap” istället för att våga vara sann?

Vänligen Arja

2 svar till “Fast i sirap

  1. Du skriver att bara du är inblandad i tolkningen men de som lämnar en kommentar kan ju också hjälpa till eller har jag förståt fel. Din tolkning av mina symboler stämmer, det var så på den tiden. Kan du någon tolkning på tandläkarstolen och att ha för många tänder? Tack

  2. Den första tolkningen är alltid min, men du har rätt, om någon annan vill bidra så är det alltid välkommet.
    Det är spännande att få så många tolkningar som möjligt.
    Jag fick ingen känsla för tandläkarstolen. Kanske att du fastnat i en situation som har med kommunikation att göra?
    Vänligen Arja

Lämna en kommentar